به سایت انجمن فیزیوتراپی ایران خوش آمدید...

امروز جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳     | ساعت ۲:۴۵
flag
صفحه اصلی  >  اخبار  >  اولین جشنواره ملی فناوری های توانبخشی برگزار می شود
ورزش طلایی برای رهایی از پوکی استخوان ورزش طلایی برای رهایی از پوکی استخوان (تعداد بازدید : 281)
> روابط عمومي انجمن فيزيوتراپي ايران:
جامعه/ سلامت
۱۰:۱۸ ۱۴۰۱-۶-۱٩
ورزش طلایی برای رهایی از پوکی استخوان
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت:برای جلوگیری از چاقی و پوکی استخوان، افراد جامعه باید از کودکی تا میانسالی و دوران سالمندی فعالیت و ورزش‌هایی همچون ورزش‌های هوازی، پیاده روی منظم و تمرینات تنفسی را انجام دهند.

احمد موذن زاده، رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس بیان داشت: هدف اصلی درمان‌های فیزیوتراپی این است که بیماران بتوانند تحرک مناسب و کافی را از نظر فیزیکی داشته و فعالیت‌های روزمره، شغلی، حرفه‌ای و اجتماعی خود را به خوبی انجام دهند.

وی ادامه داد:سی و سومین کنگره فیزیوتراپی ایران با محوریت انجمن فیزیوتراپی ایران و همکاری دانشکده‌های علوم توانبخشی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، سازمان نظام پزشکی و کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی در تاریخ ۱۳ تا ۱۵ مهرماه با شعار " زندگی پویا، نیازمند خدمات روزآمد فیزیوتراپی "در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران با اشاره به مزایای فیزیو تراپی در درمان بیماران اسکلتی،اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف انجمن فیزیوتراپی ایران به روزرسانی درمان مشکلات حرکتی و بیماری‌های سیستم‌های اسکلتی عضلانی و بازگشت توانمندی‌های از دست رفته حرکتی بوده که نیازمند آموزش مداوم و مستمر همکاران فیزیوتراپیست است.

موذن زاده افزود: ما قصد داریم در کنگره امسال آخرین یافته‌ها و دستاوردهای علمی رشته فیزیوتراپی را به همکاران فیزیوتراپیست ارائه دهیم و بتوانیم با بررسی آخرین تحقیقات بالینی اطلاعات لازم رو به همکاران منتقل کنیم.

وی گفت:جامعه ۸ هزار نفری فیزیوتراپیست‌های ایران می‌توانند مهمترین نقش را در مورد پیشگیری، درمان و بازتوانی بیماری‌های حرکتی ایفا کرده و خدمات پیشگیرانه فیزیوتراپی را برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اسکلتی عضلانی به بیماران ارائه کنند.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران در پاسخ به این پرسش که «تاثیر خدمات فیزیوتراپی بر سلامت و درمان افرادی که به فیزیوتراپیست‌ها مراجعه می‌کنند، چیست؟»،ابراز کرد:‌فیزیوتراپی اولین و بهترین پاسخ نسبت به بروز مشکلات حرکتی است؛ چه در مورد ضایعات بافت نرم و چه در مورد مشکلات سیستم‌های اسکلتی عضلانی، ساییدگی مفاصل، مشکلات دیسکی و آسیب‌های ورزشکاران.

موذن زاده متذکر شد:‌همچنین فیزیوتراپی می‌تواند بهترین نقش را در درمان بیماری‌هایی چون سکته مغزی، ضایعات نخاعی، شکستگی‌ها و مشکلات بافت نرم داشته باشد.

وی تصریح کرد: در این کنگره میزگردهای مختلف و چندرشته‌ای علمی، بیش از ۲۰ کارگاه آموزشی و متجاوز از ۱۳۰ مقاله به صورت سخنرانی و پوستر ارائه خواهد شد.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران در پاسخ به این پرسش که «شایع‌ترین مشکلاتی که مردم در حوزه فیزیوتراپی با آن درگیر هستند چه مواردی است؟» ،بیان کرد: امروزه جمعیت سالمند کشور رو به رشد فزاینده است و سالمندان با مشکلاتی همچون کاهش توان عضلانی، نقصان فعالیت‌های حرکتی، پوکی استخوان، ساییدگی مفاصل، شکستگی و ناتوانی فرد در انجام امور فردی، حرفه‌ای و اجتماعی خود مواجه بوده و فیزیوتراپیست‌ها می‌توانند در هر سه بعد پیشگیری، درمان و بازتوانی به بیماران سالمند کمک کنند تا فرد به صورت پویا و فعال زندگی خود را ادامه دهد.

موذن زاده درباره «احتیاج افراد جوانتر جامعه به فیزیوتراپی»گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات اصلی جامعه ما در حال حاضر افزایش مشکلات سیستم‌های اسکلتی عضلانی در کودکان، نوجوانان و جوانان است.

وی بیان داشت: متاسفانه در بحران پاندمی کرونا به دلیل کاهش تحرک کودکان و نوجوانان و مشکلاتی همچون چاقی، رژیم غذایی نامناسب و کاهش قدرت عضلات و فقر حرکتی، بیماری‌های اسکلتی عضلانی افزایش پیدا کرده است.

این فیزیوتراپیست ابراز کرد:این موضوع به نوعی سن بروز مشکلات اسکلتی عضلانی در جمعیت نوجوان و جوان را کاهش داده است و این مسئله یک آژیر خطر برای آینده بوده؛ یعنی فردی که از الان در سن کودکی و نوجوانی فعالیت فیزیکی کمی دارد به تدریج در ادامه زندگی دچار مشکلات سیستمی همچون فشارخون، دیابت ،پوکی استخوانی و ساییدگی مفاصل نیز می‌شود.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران اظهار کرد: به همین علت لازم است که آموزش‌های لازم و پیشگیرانه توسط فیزیوتراپیستها به کودکان نوجوانان و جوانان داده شود.

موذن زاده با اشاره به توصیه‌هایی برای پیشگیری از مشکلات فیزیوتراپی در سالمندان، افزود:سالمندان باید روزانه ۴۵ دقیقه با کفش طبی و سرعت مناسب پیاده روی کنند.

وی اضافه کرد: آنها همچنین باید فعالیت و ورزش‌های تقویتی، ایزومتریک، هوازی و کششی و ورزش‌های تنفسی که توسط فیزیوتراپیست‌ها آموزش داده می‌شود را نیز انجام دهند.

> روابط عمومي انجمن فيزيوتراپي ايران:
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران همچنین توصیه کرد: برای جلوگیری از چاقی و پوکی استخوان، افراد جامعه باید از کودکی تا میانسالی و دوران سالمندی فعالیت و ورزش‌هایی همچون ورزش‌های هوازی، پیاده روی منظم و تمرینات تنفسی را انجام دهند.

https://www.farsnews.ir/news/14010619000163/ورزش-طلایی-برای-رهایی-از-پوکی-استخوان

تاریخ: ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
منبع :


راه های ارتباط با ما
آدرس: تهران، صادقیه، خیابان سازمان آب، بعد از گلناز دهم، ساختمان عرشیا، پلاک 312، طبقه 3 ، واحد 9
icon مکاتبات فقط با صندوق پستی 191-14515 icon
تلفن : 44297617- 44297609- 44297608 
فکس : 44297588 
شماره واتس آپ پشتیبانی وبینارها و سمینارها: 09391717445
شماره واتس آپ پشتیبانی انجمن: 09102274756
ایمیل : info@iran-pta.ir , members@iran-pta.ir
 تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به “انجمن فیزیوتراپی ایران” می باشد.