به سایت انجمن فیزیوتراپی ایران خوش آمدید...

امروز جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳     | ساعت ۱۲:۵۳
flag
صفحه اصلی  >  اخبار  >  8 سپتامبر روزجهانی فیزیوتراپی
8 سپتامبر روزجهانی فیزیوتراپی 8 سپتامبر روزجهانی فیزیوتراپی (تعداد بازدید : 991)
« بنام خالق زیباییها »

هشتم سپتامبر مصادف با هفدهم شهریورماه روز جهانی فیزیوتراپی را در هفتادمین سالگرد تاسیس کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی به تمامی فیزیوتراپیستها در اقصی نقاط گیتی و خصوصا متجاوز از هشت هزار فیزیوتراپیست شاغل در کشور عزیزمان تبریک میگویم و امیدوارم که امسال شاهد رشد و شکوفایی بیشتر فیزیوتراپی در ایران و خصوصا اجرای فراگیر مقطع دکترای حرفه ای فیزیوتراپی ( DPT ) باشیم.
این روز فرصت مغتنمی است برای معرفی و شناسایی نقش و جایگاه حرفه ای بی بدیل جامعه بزرگ فیزیوتراپی در پیشگیری، درمان و توانبخشی طیف وسیعی از بیماریها که امسال شعار جهانی ما   “ توانبخشی و کووید ۱۹ طولانی مدت ( long covid 19 ) یا مزمن “ میباشد.
فیزیوتراپیستها نه تنها در مراحل حاد و تحت حاد این بیماری با فیزیوتراپی تنفسی و توانبخشی ریوی نقش آفرینی میکنند، بلکه در شرایط مزمن و طولانی مدت بیماری کووید نیز در ارتباط با توانبخشی ضعف مفرط حرکتی و سایر اختلالات اسکلتی عضلانی فعالیت مینمایند.
در این روز گرامی میداریم تلاش و کوشش همکارانی که در خط مقدم مبارزه با کووید ۱۹ و حفظ سلامتی بیماران در بیست ماه اخیر جانفشانی کرده اند و یاد و خاطره هفت شهید مدافع سلامت فیزیوتراپیست را نیز همپای صدها شهید مدافع سلامت جامعه پزشکی کشور گرامی میداریم.

چه زیباست امید بیماری که به دستان شفابخش فیزیوتراپیست خود دل بسته است و آنگاه که دردمندی سلامت خود را بازمیابد و آنگاه که دستی به نشانه شکر به آسمان بلند میشود، ملایک تو را میستایند.
درود بر همت و فداکاری همکاران عزیزمان که در کنار سایر اعضای جامعه بزرگ پزشکی ایران در سخت ترین شرایط و در خط مقدم حفاظت از سلامت مردم با ازخودگذشتگی و ایثار کماکان و تا به آخر ایستاده اند.

چو غنچه گرچه فروبستگیست کار جهان
تو همچو باد بهاری گره گشا می باش

فیزیوتراپیست احمد موذن زاده
رییس انجمن فیزیوتراپی ایران

تاریخ: ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
منبع :


راه های ارتباط با ما
آدرس: تهران، صادقیه، خیابان سازمان آب، بعد از گلناز دهم، ساختمان عرشیا، پلاک 312، طبقه 3 ، واحد 9
icon مکاتبات فقط با صندوق پستی 191-14515 icon
تلفن : 44297617- 44297609- 44297608 
فکس : 44297588 
شماره واتس آپ پشتیبانی وبینارها و سمینارها: 09391717445
شماره واتس آپ پشتیبانی انجمن: 09102274756
ایمیل : info@iran-pta.ir , members@iran-pta.ir
 تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به “انجمن فیزیوتراپی ایران” می باشد.